SMS-uri spam – motivație la rugăciune


Am primit săptămâna trecută vreo trei sms-uri, unul după altul, de la prieteni de-ai mei, care si ei la rândul lor au primit acest(e) sms-uri de la persoane foarte credibile. În acest sms eram îndemnat să mă rog pentru 22 de familii de misionari creștini în Afganistan pentru că urmează să fie executați. Chestiunea mi s-a părut atât de serioasă încât am știut că trebuie să verific sursa informației. Am întrebat pe cei care au trimis sms-urile. Au schițat niște răspunsuri ezitante care nu au putu să verifica informația. Am căutat pe site-urile creștine internaționale de știri gen, www.christianpost.com, www.christiantoday.com, www.christiantelegraph.com, www.christianheadlines.com, www.thechristiannews.com, site-uri pe care le urmăresc destul de des, și, aș putea spune, stupoare, dar nu, nu era nimic despre acest lucru. Am căutat și pe site-urile românești. Nici aici nicio postare în legătură cu acest subiect.

Chestiunea este destul de importantă pentru mine, și numai pentru mine, pentru că am mai mulți foști colegi misionari în Afganistat şi atunci, i-am scris unuia dintre ei, care desigur, mi-a infirmat ştirea:

Din motive de securitate nu pot să îi dau numele, însă vă prezint o parte din e-mail:

Sa stii ca noi aici nu am primit nici o veste legat de familiile acelea de care mi-ai scris, deci nu este adevarat. Din pacate anul trecut la fel a circulat (s-a ajuns sa se anunte si la statii crestine de radio) prin sms vesti despre niste lucratori rapiti care urmeaza a fi executati. S-a dovedit a fi cineva care a citit stirile cu un an mai tarziu (anul anterior intr-adevar fusese rapiti 13 coreeni si doi dintre ei executati). Asa ca ma indoiesc ca informatiile sunt adevarate, cred ca am fi auzit despre aceasta. 
Intr-adevar situatia legata de securitate este mai rea decat anii trecuti, dar prin harul Domnului totul este linistit acum. Ne rugam sa nu se agraveze (desi sunt ceva frati localnici in inchisoare aici, voi trimite curand mai multe stiri legate de asta). Uite un text in engleza legat de ce se întâmplă în aici.
 (L-am postat separat.)

Revenind la chestiunea in discuţie, îmi dau seama că ne lipseşte o sursă credibilă de informaţii creştine. Nu există încă o instituţie care să poată să îşi permită să plătească jurnalişti creştini care să telefoneze sau să meargă în diferite zone pentru a avea informaţiile de primă mână. În acelaşi timp, trebuie să felicit pe cei de la site-ul CrestinTotal.ro care au avut o postare asemănătoare cu a mea de acum. Site-ul acesta este cel mai dinamic site de știri creştine.

O altă remarcă, aceste sms-uri, nu ar trebuie să aibă efectul ca din povestea cu „ciobanul şi lupul” care a testat vigilenţa sătenilor de două ori fără ca lupul să vină, iar când lupul a venit într-adevăr la oi, nimeni nu a mai sărit în ajutor. Da, este nevoie de rugăciune, este nevoie să ne rugăm pentru misionari şi pentru ţările în care Evanghelia nu este propovăduită liber, însă atunci când avem cauze de rugăciune concrete ele trebuie să fie verificate. Mi-aduc aminte de o întâmplare într-o biserică când cineva a cerut fraţilor să se roage pentru tatăl lui. Persoana respectivă nu a spus mai mult, iar fraţii nu au întrebat, şi s-au rugat pentru un mort. E o scenă hilară, şi cred că Domnul nu le ţine în seamă păcatul asta, că este făcut din neștiință, însă acoperit cu multă neglijență.

Lasă un răspuns

